Powrót

Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem

e-mail:  dorotajasiuk@o2.pl

DEKLARACJA DLA RODZICA 

25.06.2020 r.

Kochani 😊 to ostatnie zadania w tym roku szkolnym.
Czekam na Was  jutro o godzinie 13.00.

- ed.polonistyczna
Dzisiaj wykonajcie ćwiczenia z tematu ,,Dzień odkrywców " .
- ed.matematyczna
Dla relaksu zagrajcie w matematyczną grę planszową z ćwiczeniówki ,,Spływ kajakowy " .

Do zobaczenia 😊.

24.06.2020 r.

- ed.polonistyczna
Drogie dzieciaczki, 😊 ponieważ nie będziecie mieć już podręczników, wykonajcie z ćwiczeniówki dowolne ćwiczenia ze str.79 do strony 83.
- ed.matematyczna
Wykonajcie z ćwiczeniówki zadania ze str. 77
- wych.fizyczne
Bawcie się kochani w ulubione zabawy i gry na powietrzu. 😘

23.06.2020 r.

Kochani 😊,przypominam, że jutro trzeba oddać podręczniki do biblioteki szkolnej w godzinach 9.00-12.00. Jeżeli ktoś wypożyczył jeszcze inne książeczki z biblioteki, to jutro niech również przyniesie. Dziękuję 😊
- ed.polonistyczna
Przed nami dzieciaczki ostatni tydzień nauki.
Proszę więc, przeczytajcie ostatnie już opowiadanie pt.,,Dzień taty ". W ćwiczeniówce zróbcie ćwiczenia ze str. 77 i 78.
- ed.plastyczna
Dzisiaj jest Dzień taty, więc wykonajcie laurkę dla taty lub narysujcie jego portret i  złóżcie tacie życzenia.
- ed.matematyczna
Utrwalcie sobie zdobyte wiadomości i umiejętności wykonując w ćwiczeniówce zadania ze str. 75 i 76.

22.06.2020 r.

Kochani 😊, z przyjemnością informuję, że uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 19.06.2020 wszyscy uczniowie klas II otrzymali promocję do klasy III. Gratuluję 😘.

Dzisiaj dzieciaczki, nie wysyłam Wam żadnych zadań, tylko mam do Was ogromną prośbę.
Wspólnie z biblioteką szkolną i paniami klas młodszych organizujemy w szkole błyskawiczny konkurs związany z przyjściem lata. Dlatego bardzo Was proszę wykonajcie pracę plastyczną albo napiszcie króciutki wierszyk na temat : ,, Jak do Was przyszło lato ". Prace wyślijcie do mnie do wtorku do godziny 16. Myślę, że będzie dużo prac, bo zawsze mogę na Was liczyć 😊.
Zachęcam do napisania wierszyka 😊.
Możecie zajrzeć na stronę fb naszej biblioteki, bo tam znajduje się informacja dotycząca konkursu ( Biblioteka Szkolna PSP w Suskowoli ).

19.06.2020 r.

- ed.polonistyczna
Kochane dzieciaczki 😊, przeczytajcie z podręcznika str.60 i 61 ciekawostki o planetach. Zwróćcie uwagę i zapamiętajcie jaką  literą piszemy nazwy planet. Zachęcam do obejrzenia ciekawego filmiku pt. ,,W Układzie Słonecznym ".
https://youtu.be/yxVMhKt-cvI
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia str.72 i 73.
- ed.plastyczna
Narysujcie na kartce z bloku trzecią planetę w Układzie Słonecznym.
- ed.matematyczna
Dzieciaczki 😊 dzisiaj poćwiczcie dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str. 74.

15.06.2020 r.

- ed.polonistyczna ,społeczna
Dzieciaczki 😊,przeczytajcie głośno wiersz,,Gwiazdy nad Toruniem " i napiszcie co odkrył Mikołaj Kopernik. Na mapie Polski w podręczniku str.53 odszukajcie miasto, w którym urodził się M. Kopernik. W zeszycie postarajcie się narysować taką mapkę Polski. Narysujcie na niej Wisłę oraz zaznaczcie Toruń. Pod mapką napiszcie : Toruń to miasto, w którym urodził się Mikołaj Kopernik, jeden z największych astronomów w historii nie tylko Polski, ale całego świata.
Z ćwiczeniówki wykonajcie ćwiczenia ze str.70 i 71.
- ed.plastyczna
Wymyślcie i zaprojektujcie kształt piernika toruńskiego. Możecie go narysować lub ulepić z masy solnej i ozdobić dowolnymi wzorami. Czekam na zdjęcia, bo bardzo chciałabym zobaczyć wasze pomysły 😊.
- ed.matematyczna
Dzieciaczki, dzisiaj będziecie dodawać i odejmować w zakresie 1000. W ćwiczeniówce postarajcie się sami wykonać zadania ze str.72 i 73. Powodzenia 😊

Odpoczywajcie kochani, bo następne zadania będą dopiero w piątek 19.06. 🤗.

10.06.2020 r.

- ed.polonistyczna
Moi mili 😊. Pamiętacie wycieczkę do Krakowa?, a z pewnością znana jest Wam Warszawa. Dlatego dzisiaj, mam dla Was propozycję. Wybierzcie sobie jeden z dwóch tematów: wiersz ,, Czy to Kraków?" lub legendę ,,Wars i Sawa" i wykonajcie z ćwiczeniówki ćwiczenia do wybranego tematu.
- ed.matematyczna
Z podręcznika na str. 62 przeanalizujcie zad.1. Do zeszytu przepiszcie informację z ramki, używając podanych kolorów. Proszę, zapamiętajcie miejsce setek, dziesiątek i jedności. W ćwiczeniówce zróbcie zadania ze str. 71.

Pozdrawiam serdecznie Rodziców i Was dzieciaczki. Życzę wszystkim miłego, długiego weekendu 😊

09.06.2020 r.

-ed.polonistyczna,przyrodnicza
Kochane dzieciaczki 🙂, przeczytajcie głośno legendę pt.,,O Wiśle". W zeszycie napiszcie: Legenda ,,O Wiśle " i na jej podstawie wykonajcie ćwiczenia z podręcznika ze str. 52. Pod ćwiczeniami przepiszcie do zeszytu zdanie z ramki. Proszę, przypomnijcie sobie jakimi znakami interpunkcyjnymi kończą się zdania: oznajmujące, pytające i rozkazujące i w ćwiczeniówce zróbcie ćwiczenia ze str.64.
- ed.matematyczna
Kochani, z podręcznika na str.61 przepiszcie do zeszytu i zapamiętajcie informację z ramki.   Pomyślcie  - Czy 1 km to dużo, czy mało? Jaką odległość możecie pokonać rowerem, samochodem, a jaką pociągiem? Przeanalizujcie zadanie 1,2 i 3 z podręcznika. Poproście rodziców o pomoc i zróbcie w zeszycie zad.4. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str.70.
- wych.fizyczne
Pobawcie się w miarę możliwości na podwórku. Np. bieg slalomem między przeszkodami lub do wyznaczonego miejsca, skok w dal, wspinanie się na górkę lub inne dostępne przeszkody, rzuty do celu.😊

08.06.2020 r.

-ed.polonistyczna
Dzieciaczki 😊,przeczytajcie głośno ortograficzną i zabawną rymowankę ze str. 49.
Wykonajcie starannie w zeszycie ćwiczenie 2 i 3.
Pamiętajcie, że w tych wyrazach,, ó" się nie wymienia. Bardzo Was proszę postarajcie się zapamiętać pisownię tych wyrazów. Chętne dzieci mogą wybrać jedną zwrotkę i nauczyć się jej na pamięć🤗.
W ćwiczeniówce zróbcie ćwiczenia ze str.62 i 63.
-ed. plastyczna
Kochani 😊,wymyślcie i narysujcie historyjkę obrazkową. Umieśćcie w niej jak najwięcej elementów, w których nazwach występuje litera,,ó" niewymienna. Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów 🥰.
-ed.matematyczna
Poćwiczcie dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. W zeszycie napiszcie i rozwiążcie działania: 61+..=70,  90 - ..=82,  50+ ..=57, 42+..=48,  17- ..=12,  100- ..=96,  36 -..=33,
98 +..=100,  71+ ..=80.😊 Chętni mogą ułożyć i napisać 4 podobne działania na dodawanie i odejmowanie.

05.06.2020 r.

-ed.polonistyczna
Kochani 😊, przeczytajcie głośno opowiadanie,,Fileciki do kontroli " i zastanówcie się czy w naszej klasie też znalazłby się taki Bartek. Ustnie odpowiedzcie na 1 i 2 pytanie pod tekstem.
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 60 i 61.
- ed.techniczna
Drogie dzieciaczki pomyślcie, jakie zabawki najbardziej Was rozśmieszają. Zachęcam Was bardzo do wykonania takiej zabawki, która Was rozśmieszy. Czekam na wasze zdjęcia 😊.
- ed.matematyczna
Dzisiaj będziecie dodawać i odejmować pełne setki. Z podręcznika zróbcie zad.5 str.60. Chętne dzieci mogą wybrać i zrobić pozostałe zadania. Z ćwiczeniówki wykonajcie zadania ze str. 69

Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie i życzę miłego weekendu. Bardzo dziękuję Rodzicom za przesyłanie mi wykonanych zadań🙂.

04.06.2020 r.

-ed.polonistyczna
Moi mili 😊,przeczytajcie głośno opowiadanie,,Zeszyt z wydatkami " i bardzo proszę ładnie opowiedzcie go rodzicom. W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 58
oraz uzupełnijcie zdania w ćwiczeniówce na str. 59 na podstawie historyjki obrazkowej z podręcznika str.46 i wyrazów z ramki str.47.
W zeszycie na kolorowo napiszcie wyraz :
PLANOWANIE. Ułóżcie i napiszcie jak najwiecej wyrazów z tych liter np.plan,lawa,Ania,Lena. Następnie zaplanujcie i napiszcie w zeszycie nazwy przedmiotów, które waszym zdaniem najbardziej są Wam potrzebne.
- ed.matematyczna
Kochani 😊, dzisiaj będziecie liczyć setkami do 1000. Przeanalizujcie z podręcznika zadania ze str. 58 i 59, a zad.3 i 5 wykonajcie w zeszycie. Proszę nauczcie się liczyć setkami do 1000 i zapamiętajcie zapis tych liczb słowami. W ćwiczeniówce zróbcie zadania str.68.
-wych.fizycznie
Pogoda nie dopisuje, więc wykonajcie w domu różne ćwiczenia rozgrzewające np.marsz po pokoju na palcach, piętach, bieg w miejscu z wymachem rąk, krążenie ramionami, biodrami, nadgarstkami, pajacyk itp.🧘‍♂️🧘‍♀️🏃‍♂️🏃‍♀️

03.06.2020 r.

-ed.polonistyczna
Kochane dzieciaczki 😊,opowiadanie,,Każdy jest ważny "omówimy jak się spotkamy, bo chciałabym bardzo z Wami porozmawiać o Waszych zainteresowaniach, uzdolnieniach i marzeniach. Może również przygotuję dla Was niespodziankę?
Dzisiaj więc, poćwiczcie pisownię niektórych wyrazów z,,ó" niewymiennym. Proszę, napiszcie w zeszycie : Pisownia wyrazów z,,ó" niewymiennym. Z  podręcznika str.42 przepiszcie  zdania z ramki. Następnie wykonajcie ćw. 1, z wyrazami z ćwiczenia 2 ułóżcie i napiszcie zdania w zeszycie. Zapamiętajcie ich pisownię 😊. W ćwiczeniówce zróbcie ćwiczenia ze str.57.
-ed.matematyczna
Dzieciaczki, bardzo Was proszę samodzielnie wykonajcie zadania z tematu,,Sprawdzam siebie" str.66 i 67.Powodzenia 🤗.Po wykonaniu zadań poproście rodziców o sprawdzenie. Podkreślcie błędy, a za wykonanie prawidłowo wszystkich zadań proszę, by rodzice napisali - BRAWO ! .
Chętnie zobaczę Wasze wykonane zadania. 😊
-wych.fizycznie
Zachęcam kochani do wykonania ulubionych przez Was ćwiczeń, gier i zabaw na powietrzu.

02.06.2020 r.

-ed.polonistyczna
Kochani 😊,przypomnijcie sobie spółgłoski, po których pisze się,,rz" oraz wiadomości o rzeczowniku (nazwy rzeczy, roślin, osób, zwierząt) i czasowniku w liczbie pojedynczej i mnogiej (co robię, co robią?).Bardzo proszę samodzielnie zróbcie ćwiczenia z tematu,,Sprawdzam siebie "str.52 i 53.
Przeczytajcie również z podręcznika tekst informacyjny,,Poznajmy się "i wykonajcie z ćwiczeniówki ćwiczenie  ze str. 54 i 55.
ed.matematyczna
Dzieciaczki, dzisiaj będziecie doskonalić rachunek pamięciowy w zakresie 100.
W zeszycie napiszcie i rozwiążcie taki łańcuszek rachunkowy:12+...=19 - ...=17+3=...+...=25-...=22+4=...+4=30+...=40 -...=33 -1=...
Z podręcznika wykonajcie zad.1 str. 56 oraz 7 i 9 str. 57.Chętne dzieci mogą wykonać jeszcze wybrane zadania ze str. 56 i 57😊.

29.05.2020 r.

-ed.polonistyczna
Drogie dzieciaczki, przeczytajcie głośno i wyraźnie wiersz,,Na wyspach Bergamutach ".Nauczcie się pięknie go czytać lub możecie go zaśpiewać. Chętnie obejrzę Wasze filmiki 😊.
Proszę, odpowiedzcie ustnie na 1i 2 pytanie pod wierszem, ćwiczenie 3 i 4 wykonajcie w zeszycie. W ćwiczeniówce zróbcie ćwiczenia ze str. 50 i 51.Chętni mogą ułożyć krótkie dyktando z użyciem  wyrazów z ćw. 3 . 😊
- ed.matematyczna
Kochani, dzisiaj zajmiecie się mierzeniem. Przeanalizujcie z podręcznika zadania ze str. 54 i 55. W zeszycie napiszcie i zapamiętajcie:
100 centymetrów = 1 metr
                   100cm = 1m
Następnie pomyślcie lub spytajcie rodziców, co można mierzyć w centymetrach , a co w metrach - napiszcie po 5 przykładów.
Z ćwiczeniówki wykonajcie zadania ze str. 65.
-wych.fizycznie
Dzieciaczki, pobawcie się na powietrzu w różne gry i zabawy. Może to być np. jazda na rowerze, rolkach, gra w piłkę, rzucanie szyszkami do drzew, przeskakiwanie przez niskie przeszkody w przód, w tył, w bok .

Bardzo dziękuję wszystkim Rodzicom za przesyłanie wykonanych zadań i filmików. Pozdrawiam serdecznie, życzę zdrówka i mile spędzonego weekendu 🙂

28.05.2020 r.

- ed.polonistyczna
Moi mili 😊, przeczytajcie głośno wiersz pt.,,Magister uśmiechów ", ustnie odpowiedzcie na 1 i 2 pytanie pod wierszem. W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str 48 i 49 . Następnie w podręczniku na str. 36 w ćwiczeniu 1 uzupełnijcie ustnie rymowankę. Nauczcie się na pamięć pierwszych sześciu zdań i napiszcie je z pamięci. Po napisaniu sprawdźcie poprawność zapisu i podkreślcie błędy. Przepiszcie zdanie z ramki.
- ed.matematyczna
Dzieciaczki, dzisiaj zajmiecie się dodawaniem i odejmowaniem liczb dwucyfrowych. Z podręcznika wykonajcie w zeszycie zad.2 i 5 str.53, chętni mogą zrobić zad.3 i 4.
W ćwiczeniówce zróbcie zadania ze str. 64 😊.

27.05.2020 r.

-ed.polonistyczna
Kochane dzieci 😊, przeczytajcie ze zrozumieniem opowiadanie pt. ,,Agata i motyle " str.30 i ustnie odpowiedzcie na pierwsze trzy pytania pod tekstem. W zeszycie napiszcie: Podróż do Krainy Fantazji i bardzo proszę napiszcie odpowiedź na pytanie: Jak rozumiesz słowa świetlika, które powiedział dziewczynce ? W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 44 i 45.
-ed.matematyczna
Dzieciaczki, dzisiaj będziecie odejmować liczby dwucyfrowe. Przygotujcie sobie patyczki lub kredki i powiążcie je po 10. Następnie przeanalizujcie z podręcznika zad.1 str. 52, zad.2 i 3 zróbcie w zeszycie. Chętni mogą zrobić zad.4 z podręcznika. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str.63.
- wych.fizyczne
Zachęcam Was dzieciaczki do znanych zabaw i gier na powietrzu z wykorzystaniem dostępnych Wam przyborów np. piłek, skakanek, woreczków🙂.

26.05.2020 r.

Kochani 😊, przede wszystkim serdecznie pozdrawiam wszystkie Mamy z okazji dzisiejszego święta. Życzę zdrowia, uśmiechu i wielu cudownych chwil. 🌷

- ed.polonistyczna
Dzieciaczki, przeczytajcie głośno wiersz ,,Najczerwieńszy kubek " ze str. 33 i ustnie odpowiedzcie na wybrane przez Was trzy ćwiczenia pod tekstem. W zeszycie napiszcie: Moja Mama jest wspaniała i z podręcznika napiszcie ćw.2 str. 34. Pod życzeniami narysujcie piękny bukiet kwiatów. W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 46 i 47.
-ed.matematyka
Moi mili 😊 zapoznajcie się z różnymi sposobami dodawania liczb dwucyfrowych . Z podręcznika na str. 51 przeanalizujcie zad. 1, zad.2 wykonajcie w zeszycie. W ćwiczeniówce zróbcie zadania ze str. 62.
- ed.muzyczna
Zaśpiewajcie mamie ulubioną piosenkę lub zagrajcie coś wesołego na zrobionym wcześniej przez Was instrumencie muzycznym .

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie. 🙂

25.05.2020 r.

-ed.polonistyczna
Dzieciaczki, wykonajcie w ćwiczeniówce ćwiczenia z temu :Dzień odkrywców str.42 i 43
Myślę, że moglibyśmy założyć taką klasową gazetkę w klasie III. Pomyślcie nad jej tytułem i napiszcie go na kartce z bloku. Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów 😊.
-ed matematyczna
W dalszym ciągu ćwiczymy dodawanie do liczby dwucyfrowej i odejmowanie od niej pełnych dziesiątek. W ćwiczeniówce zróbcie zadania ze str. 61.W zeszycie obliczcie działania:23+40=,48+30=,17+50=,51+40=,65- 40=,72-20=,89-50=,98-60=,54+10=,38-20=.
 
Drugoklasiści, pamiętajcie o jutrzejszym święcie. Zachęcam Was do wykonania upominku dla mamy. Macie tyle wspaniałych pomysłów 😊.
Przesyłam krótki filmik:
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=A24YU_oOpUg

22.05.2020 r.

-ed.polonistyczna, przyrodnicza
Dzieciaczki 😊 zachęcam Was bardzo do przeczytania ze zrozumieniem opowiadania ,,Malowany ul " . Postarajcie się ustnie odpowiedzieć na pytanie 1 i 2 pod tekstem , a ćwiczenie 3 zróbcie w zeszycie. W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 39, 40, 41 😊
- ed.matematyczna
Dzisiaj, poćwiczcie dodawanie do liczby dwucyfrowej i odejmowanie od niej pełnych dziesiątek. Z podręcznika wykonajcie zadania ze str. 50.
- wych.fizyczne
Dzieciaczki, pobawcie się na powietrzu w różne zabawy z wykorzystaniem naturalnych przeszkód np. wchodzenie na górkę i zbieganie, przeskakiwanie przez leżące drzewko, slalom między drzewami, przechodzenie przez nisko zwisającymi gałęziami itp.
- ed.plastyczna
Kochani drugoklasiści, mam do Was Wielką Prośbę. Zbliża się święto Waszych mam - Dzień Matki, dlatego proszę wykonajcie portret swojej mamy dowolną techniką i wyślijcie do mnie . Czekam na wasze zdjęcia do niedzieli włącznie 😊 . Prace znajdą się na stronie szkoły.

21.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, przyrodnicza
Kochani 😊, przeczytajcie głośno zabawny i humorystyczny wiersz Jana Brzechwy ,,Żuk " .
Nauczcie się pięknie go czytać, zwracając uwagę na znaki interpunkcyjne. Chętnie obejrzę filmiki z Waszą recytacją😊. W zeszycie napiszcie: Mieszkańcy łąki i zróbcie z ćwiczeniówki ćw. 3 str. 36. Pod zagadką narysujcie rozwiązanie. Następnie wykonajcie pozostałe ćwiczenia ze str. 36 oraz ćw. ze str. 37 i 38.
-ed.matematyczna
Drogie dzieciaczki, postarajcie się sami zrobić króciutki ,,Minitest" umiejętności praktycznych: ( obliczenia kalendarzowe, zegarowe, obliczenia temperatury, pojemności) z ćwiczeniówki zad.2 str.59 - powodzenia 😊. Następnie wykonajcie zad.1 str.59 i zadania ze str.60.

20.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, przyrodnicza
Moi mili 😊, przeczytajcie z podręcznika tekst informacyjny ,, Wiosna w pełni " i zróbcie z ćwiczeniówki ćw. 7 str. 35. W zeszycie napiszcie: ,, Majowa łąka " , przepiszcie pierwsze zdanie z tekstu informacyjnego i napiszcie jakie  rośliny i zwierzęta można spotkać na łące. Następnie w ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 32 i 34 . Dzieciaczki, przypomnijcie sobie pisownię wyrazów z ,,ó" wymiennym na ,,o". Postarajcie się napisać krótkie dyktando z ,,ó" wymiennym z dostępnych Wam źródeł. W ćwiczeniówce zróbcie ćwiczenia ze str.33.
- ed.plastyczna
Dzisiaj, zachęcam Was do wykonania ciekawej pracy plastycznej,,Owady z kleksów ".Za pomocą pędzelka zróbcie na kartce kleksy z farb w różnych kolorach. Poczekajcie, aż wyschną i przyjrzyjcie się im uważnie. Zastanówcie się, jakie owady przypominają Wasze kleksy np. mrówka, żuk,pająk, pszczółka. Czarną kredką dorysujcie skrzydła, czułki, odnóża. Możecie podpisać wasze owady. Życzę wesołej i twórczej pracy 🤗.
- ed.muzyczna
Wykonajcie przy wybranej przez Was muzyce, dowolną improwizację ,,Taniec na łące ".
- ed.matematyczna
Kochani, doskonalimy w dalszym ciągu mnożenie i dzielenie liczb oraz obliczenia zegarowe i pieniężne. W ćwiczeniówce zróbcie zadania ze str. 58. Z podręcznika napiszcie w zeszycie zad. 2 i 3 str.49, dla chętnych zad. 1, 4 i 5 .Bardzo serdecznie Was pozdrawiam 🙂.

19.05.2020 r.

-ed.polonistyczna, społeczna
Kochani, 😊 przeczytajcie cicho, a potem kilka razy głośno wiersz pt. ,,Majówka " i w ćwiczeniówce zróbcie ćw.1 str.30 . W zeszycie napiszcie: ,, Rodzinna majówka " oraz zróbcie i napiszcie listę najpotrzebniejszych  rzeczy, które zabralibyście na majówkę. Przypomnijcie sobie wiadomości o rzeczowniku oraz pisownię wyrazów z zakończeniem- ówka.  W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 2 i 3 str. 30 oraz 4 i 5 str. 31 . Chętni mogą wykonać ćw. 6 .
- ed.matematyczna
Dzieciaczki, liczycie już coraz sprawniej 😊, ale jeszcze bardzo Was proszę ćwiczcie codziennie mnożenie i dzielenie. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str.57 . Chętne dzieci mogą zrobić z podręcznika zad.1 str.48.
- wych.fizyczne
Myślę, że wolicie jeździć rowerem, niż siedzieć przed komputerem, dlatego zachęcam Was dzisiaj do spędzenia takiej formy wypoczynku 🚴‍♂️🚴‍♀️.

18.05.2020 r.

-ed.polonistyczna
Dzieciaczki 😊, dzisiaj utrwalcie sobie wszystkie spółgłoski, po których piszemy ,,rz" . Przeczytajcie głośno pełen humoru wiersz pt. ,,Trzy po trzy ". Ustnie odpowiedzcie na ćw.1 pod wierszem, przedstawcie ruchem i mimiką czynności wykonywane przez dzieci występujące w wierszu. Następnie napiszcie w zeszycie na kolorowo - ,, Trzy po trzy ". Pod tytułem wykonajcie ćw. 2 i 3 z podręcznika. W ćwiczeniówce zróbcie ćw.1 str.28 oraz ćwiczenia ze str.29. Do zeszytu w ramce przepiszcie na koniec uzupełnione zdanie z ćwiczenia 3.
- ed.matematyczna
Kochani, napiszcie w zeszycie i rozwiążcie następujące działania matematyczne : 30 : 3 + 3 = , 28 : 4 - 2 = , 3×6 - 1 = , 7×3+1=. Wybierzcie jedno i ułóżcie do niego zadanie o Metce w roli głównej. Napiszcie rozwiązanie w zeszycie. Chętni mogą ułożyć i napisać kilka podobnych działań matematycznych .🙂 Pozdrawiam Was serdecznie. 🤗

15.05.2020 r.

- ed.polonistyczna
Moi kochani, na pewno wczorajsze zadania z lektury napisaliście wspaniale i mam nadzieję, że  zabawne sytuacje Metki bardzo Wam się podobają. W zeszycie napiszcie: ,, Czarna owieczka " - drugie spotkanie z lekturą. Następnie, bardzo Was proszę wymyślcie i napiszcie w zeszycie ciekawą przygodę Metki i Misia. Myślę, że chętnie przyślecie mi swoje prace. 😊 W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 26 oraz ćw. 4 str. 27.
- ed.matematyczna
Kochani, tabliczkę mnożenia w zakresie 50 wszyscy z pewnością już umiecie, więc bez trudu poradzicie sobie z dzieleniem. W ćwiczeniówce zróbcie zad.1 i 2 str. 55 oraz samodzielnie wykonajcie zadania z tematu ,, Pomyślę o rozwiążę ". Chętni mogą zrobić wybrane zadania z podręcznika str. 47.
- wych.fizyczne
Dzieciaczki, pogoda nie dopisuje, by bawić się na powietrzu, ale postarajcie się w miarę możliwości poćwiczyć z piłką w znane Wam zabawy.

14.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, społeczna
Moi drugoklasiści 😊 myślę, że wszyscy przeczytaliście już książeczkę Jana Grabowskiego pt. ,,Czarna owieczka ". Wiem, że niektóre dzieci czytały ją kilka razy, bo bardzo im się podobała. Cieszę się z tego.
W ćwiczeniówce na str.23 ćw.2 uzupełnijcie metryczkę oraz na podstawie lektury uzupełnijcie ćw.3 . W zeszycie napiszcie: Spotkanie z lekturą Jana Grabowskiego pt.,, Czarna owieczka ". Pod tytułem postarajcie się napisać całymi zdaniami odpowiedzi na pytania :
1. Kim z zawodu był pan Popiołek ?
2. Jak miały na imię córki pana Popiołka ?
3. Czym różniły się bliźniaczki?
4. Czyją córką była Metka ?
5. Gdzie zamieszkała Metka i kto się nią zaopiekował ?
6. Jak zachowywała się Metka? ( podaj kilka przykładów)
Myślę, że jak zawsze świetnie sobie poradzicie 😊.
- ed.plastyczna
Narysujcie i wytnijcie kontur owieczki ozdabiając ją według własnego pomysłu. Możecie wyciąć paski papieru i zapisać na nich wyrazy z ,,rz" po spółgłosce. Następnie paski papieru pozwijajcie na ołówku i przyklejcie do konturu owieczki. Powstanie Wam ciekawa ortograficzna pomoc. Życzę miłej i twórczej zabawy. 😊
- ed.matematyczna
Kochani, w dalszym ciągu doskonalimy umiejętności rachunkowe. Cieszę się bardzo, że większość z Was pochwaliła się już znajomością tabliczki mnożenia- wielkie brawa dla Was 👏.
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 54. W zeszycie napiszcie zadanie 2 z podręcznika str. 46, przeanalizujcie zad. 1.
Pamiętajcie, że trening czyni mistrza 😊

13.05.2020 r.

- ed.polonistyczna
Kochani 😊, temat Jak powstaje chleb uzupełnimy w klasie III. Może uda nam się pojechać na wycieczkę do skansenu, gdzie sami upieczecie bułeczki.
Dzisiaj, utrwalcie pisownię wyrazów z ,,rz" po spółgłoskach: ch, w, j . W zeszycie napiszcie- rz po spółgłoskach ch,w,j . Z podręcznika ze str. 21 wykonajcie ćw. 1 i 3 , ustnie ćw.2 . Pod wykonanymi ćwiczeniami napiszcie starannie w ramce : Po spółgłoskach ch,w,j piszemy rz .
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 22.
Myślę, że przeczytaliście już książkę  ,, Czarna owieczka " 😊.
- ed.matematyczna
Dzieciaczki 😊, w dalszym ciągu ćwiczymy mnożenie i dzielenie w zakresie 50 . Z podręcznika przeanalizujcie zadania ze str. 45 . W ćwiczeniówce wykonajcie zadania str.53.
Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo proszę ćwiczcie tabliczkę mnożenia.

12.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
Dzieciaczki😊, przeczytajcie z podręcznika str.18,19 tekst informacyjny. Popatrzcie na ilustracje, porównajcie wygląd zbóż i wskażcie różnice. Wykonajcie z ćwiczeniówki ćw. 4 i 5 str.18 . W zeszycie napiszcie: Zboża na polu. Pod tym tematem napiszcie - W Polsce uprawia się kilka rodzajów zbóż: pszenica, żyto, jęczmień, owies,kukurydza. Następnie wybierzcie dwa gatunki zbóż, narysujcie je i podpiszcie . Przepiszcie o nich informacje z podręcznika.
- ed.matematyczna
Kochani, dzisiaj poćwiczcie rachunek pamięciowy. Obliczcie w pamięci i podajcie wynik : Do liczby 7 dodaj 5 podziel przez 3 pomnóż przez 2 - ile to się równa?
Od liczby 30 odejmij 6 podziel przez 6 pomnóż przez 3 - ile to się równa? .
Poproście rodziców, by napisali Wam 5 takich podobnych przykładów i obliczcie je w pamięci. Z podręcznika wykonajcie zad. 1 i 3 str. 44
Bardzo proszę ćwiczcie tabliczkę mnożenia do 50.
- wych. fizyczne
Przypomnijcie sobie, jak prowadziliście rozgrzewkę w szkole i wykonajcie podobne ćwiczenia rozgrzewające w domu lub na powietrzu z różnymi dostępnymi Wam przyborami np. skakanką. 😊

11.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, przyrodnicza
Moi kochani 😊, popatrzcie na ilustrację w ćwiczeniówce str.17, nazwijcie mieszkańców zagrody wiejskiej i wykonajcie ćwiczenie 3 . Czy już domyślacie się o czym będzie mowa w opowiadaniu z podręcznika pt. ,, Zwykły czy niezwykły?" . Teraz głośno go przeczytajcie i mam nadzieję, że spodoba Wam się tekst opisujący jeden dzień z życia na wsi głównego bohatera. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 1 i 2 str. 16 . Proszę, ćwiczcie dyktanda z wyrazami z ,,rz " po spółgłoskach z dostępnych Wam źródeł. Pamiętajcie o wyjątkach po spółgłoskach-  p,k ( pszczoła, pszenica, kształt, bukszpan ) .
- ed.plastyczna
Przypomnijcie sobie zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie i ulepcie ulubione zwierzęta z plasteliny 🐓🐖🦆.
- ed.matematyczna
Wiem, że niektórzy z Was super już mnożą w zakresie 50 i więcej- brawo , ćwiczcie tak dalej. Myślę również, że na pewno wszyscy liczycie szybciej niż ślimak i by to sprawdzić, pograjcie w grę z ćwiczeniówki na str.52 . Kilka wybranych przez Was działań zapiszcie w zeszycie. Z podręcznika wykonajcie zad. 2 i 4 str. 44 😊.

08.05.20220 r.

- ed.polonistyczna, społeczna, przyrodnicza
Kochani, zanim zaczniecie czytać wiersz pt. ,, Marsz do kosza " , zastanówcie się i odpowiedzcie ustnie na pytania - Co to są śmieci?, Czy śmieci mogą być groźne? . Następnie przeczytajcie głośno wiersz i pomyślcie Dlaczego należy segregować śmieci? oraz W jaki sposób można wykorzystać niektóre posegregowane śmieci?. W zeszycie napiszcie na kolorowo: Ze starego - nowe oraz co to jest recykling rozwiązując krzyżówkę z ćwiczeniówki str. 12 . Narysujcie również w zeszycie wesołe i odpowiednio pokolorowane pojemniki z wiersza i napiszcie jakie śmieci powinny się w nich znajdować ( np. zielony - szkoło: puste butelki, słoiki, szklanki itd. ) . W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 11 i 13 oraz ćwiczenia z tematu ,, Dzień odkrywców " . Chętni mogą przeczytać inscenizację tekstu ze str. 14 ( może zrobimy ją w przyszłym roku? ) 😊
- ed.muzyczna, techniczna
Drogie dzieci, mam do Was prośbę. Pomyślcie i postarajcie się wykonać ekologiczny instrument muzyczny. Jestem ciekawa Waszych pomysłów.  Chętnie zobaczę zdjęcia 😊
- ed.matematyczna
Dzieciaczki, dzisiaj poćwiczcie działania na dodawanie i odejmowanie z okienkami w zakresie 100 oraz porozwiązujcie zadania . W zeszycie napiszcie zad. 2 str. 43 z podręcznika, ustnie przeanalizujcie zad. 1,3,4 i 5. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str.51.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę mile spędzonego weekendu. Bardzo dziękuję wszystkim Rodzicom za zdjęcia i wysyłane zadania. 🤗

07.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, społeczna
Drogie dzieciaczki 😊, przeczytajcie ze  zrozumieniem opowiadanie pt. ,,Dwa worki wstydu " i ustnie odpowiedzcie na pytania pod tekstem. Następnie przepiszcie do zeszytu z ramki pod pytaniami najważniejsze dla Was zdania o uczciwości. Ułóżcie również i napiszcie w zeszycie trzy zdania z wyrazem - uczciwość ( możecie zmieniać formę wyrazu ) . Kochani, pomyślcie- Jaki byłby świąt bez uczciwości?. Napiszcie kilka zdań na temat własnych wyobrażeń o świecie bez uczciwości. Chętnie przeczytam wasze kreatywne prace 😊. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 1 str.10.
Przypomnijcie sobie i poćwiczcie również pisownię ,,rz" po spółgłoskach: g,k - wykonajcie z ćwiczeniówki ćw. 5 str. 9 . Z podręcznika na str.10 z ćw. 1 napiszcie z pamięci trzy, cztery zdania. Ćwiczcie bardzo proszę, pisownię ,,rz" po spółgłoskach- Potyczki ortograficzne lub na stronie www.dyktanda.online .
- ed.matematyczna
Kochani, dzisiaj poćwiczcie sprawdzanie odejmowania za pomocą dodawania. W podręczniku na str. 42 przeanalizujcie zad. 1, w zeszycie napiszcie zad. 2 ( 44 - 7 = 37 spr. 37 + 7 = 44). W ćwiczeniówce wykonajcie zad. 2 i 3 str.50, dla chętnych zad.1 i 4 😊

06.05.2020 r.

- ed.polonistyczna, społeczna, przyrodnicza
Moi drugoklasiści😊, przeczytajcie głośno tekst informacyjny z podręcznika ,, Cztery żywioły " i porozmawiajcie z rodzicami- W jaki sposób ludzie wykorzystują żywioły ( bardzo proszę rodziców o pomoc). W zeszycie napiszcie: Woda, powietrze, ogień i ziemia to żywioły, czyli siły natury, które warunkują życie na Ziemi. Żywioły czasami powodują ogromne zniszczenia, a walka z nimi jest bardzo trudna i nie zawsze  dla człowieka zwycięska ( pożary, powodzie, huragany, tornada, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, tsunami). Następnie wykonajcie z ćwiczeniówki ćw. 4 str. 8. Przeczytajcie również i wykonajcie z ćwiczeniówki ćw. 1 i 2 str. 7 oraz ćw. 3 str. 8 .
- ed.muzyczna
Dzieciaczki, pobawcie się przy muzyce w wymyślony przez Was ,, Taniec żywiołów "🙂 .
- ed.matematyczna
Dzisiaj kochani poćwiczycie odejmowanie liczb w zakresie 100. W podręczniku na str. 40 przeanalizujcie zad. 1 i 2 . Przepiszcie do zeszytu sposób odejmowania z zad. 1. Wykonajcie również z podręcznika zad. 3 i 5 str. 41. Z ćwiczeniówki wykonajcie zad. 1 str. 49, dla chętnych zad. 2,3 i 4 str. 49.
- wych. fizyczne
Wiem, że pogoda moi mili jest ,,w kratkę ", ale w miarę możliwości pograjcie i poćwiczcie z piłką np. podawanie piłki na różne sposoby , rzucanie piłki, gra w kolory itp. ⚽️

05.05.2020 r.

ed.polonistyczna, społeczna, przyrodnicza
Dzieciaczki, ten tydzień poświęcimy dbaniu o nasze środowisko🌳🐛. Przeczytajcie głośno teksty informacyjne z podręcznika str. 6,7 . Na podstawie tych tekstów i własnych spostrzeżeń napiszcie w zeszycie listę zagrożeń dla przyrody ze strony człowieka np. wycinanie drzew i łamanie gałęzi, budowanie autostrad w pobliżu lasów itp. Napiszcie również jak można chronić przyrodę np. zakładanie parków narodowych i rezerwatów przyrody, oszczędzanie wody i energii, sadzenie lasów itp. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw.2 str.4 oraz ćwiczenia ze str. 5 i 6 .
- ed.techniczna
Kochani wiem, że wszyscy jesteście przyjacielami przyrody, dlatego zaprojektujcie ,,Odznakę Przyjaciela Przyrody " .
Myślę, że pochwalicie się swoimi odznakami 😊
- ed.matematyczna
Drogie dzieci, w dalszym ciągu ćwiczymy obliczenia w zakresie 100, więc dzisiaj porozwiązujcie  różne zadania tekstowe. Wykonajcie w zeszycie zad. 3 i 4 str. 37 z podręcznika, ustnie zad.5 . Przeanalizujcie również z podręcznika zadania ze str. 38. Wybrane przez Was rozwiążcie i napiszcie w zeszycie 😊

04.05.2020 r.

-ed.polonistyczna, społeczna, przyrodnicza
Drogie dzieciaczki 😊, przeczytajcie ze zrozumieniem opowiadanie pt.,,Tu mówi lisek ". Odpowiedzcie ustnie na pytanie 1 pod tekstem. Następnie napiszcie w zeszycie na kolorowo: Apel zwierząt do mieszkańców osiedla ! Pod apelem napiszcie: Jesteśmy mieszkańcami lasu. Tu mamy swoje domy. Chcemy czuć się w nich dobrze i bezpiecznie . Bardzo Was prosimy :
Nie hałasujcie w lesie !
Nie wycinajcie drzew !
Nie niszczcie przyrody !
Nie zostawiajcie w lesie śmieci !
Dopiszcie jeszcze dwie prośby zwierząt do mieszkańców osiedla. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 1 str. 4
- ed.plastyczna
Narysujcie ilustracje przedstawiającą leśne zwierzęta, które pojawiły się w opowiadaniu 🦊🦔🦉😊
- ed.matematyczna
Kochani myślę, że coraz sprawniej dodajecie już w zakresie 100. Napiszcie w zeszycie działania i obliczcie je : 36 + 4 + 2 = ... , 52 + 8 + 1 = ... , 75 + 5 + 4 = ... , 24 + 6 + 4 = ... , 41 + 9 + 3 = ... .
Dopiszcie jeszcze 5 takich podobnych działań. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str. 48 .

30.04.2020 r. 

- ed.polonistyczna, przyrodnicza
Moi kochani, przeczytajcie głośno teksty informacyjne  z podręcznika str. 78,79. W zeszycie napiszcie na kolorowo: Jak rozmnażają się zwierzęta? . Następnie napiszcie z każdego tekstu tylko pierwsze zdanie ( tytuły na kolorowo ) np. Pies to ssak . Matka rodzi młode i karmi je mlekiem. Jaskółka to ptak . Matka składa i wysiaduje jaja itd. Z ćwiczeniówki wykonajcie ćwiczenia ze str. 81 oraz bardzo Was proszę samodzielnie wykonajcie polecenia z ćwiczeniówki str. 82 i 83 sprawdzające wiadomości przyrodnicze .
Proszę postarajcie się przeczytać książkę Jana Grabowskiego ,, Czarna owieczka " ( na ok.15 maja ). 🤗
- ed.plastyczna
Przed Nami kochani 1 Maja - Święto Pracy i Święto Polskiej Flagi, dlatego proszę Was o zrobienie flagi Naszej Ojczyzny dowolną techniką. Myślę, że pochwalicie się zdjęciami 😊.
- ed.matematyczna
W dalszym ciągu doskonalimy umiejętności rachunkowe w zakresie 100 . Obliczcie w zeszycie wybranym sposobem działania z zad.2 str.37 ( podręcznik) oraz wykonajcie z ćwiczeniówki zad. 2 i 4 str. 47 , dla chętnych zad.1 str.47.
Dziękuję wszystkim za przesyłanie wykonanych zadań i filmików. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego spędzenia długiego weekendu 😊.

29.04.2020 r.

- ed.polonistyczna
Dzieciaczki, umiecie już ustnie opowiadać różne teksty, więc dzisiaj postarajcie się napisać opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej z podręcznika str. 76. W zeszycie napiszcie: Opowiedziana słowami historyjka to opowiadanie. Opowiadanie składa się z trzech części:
1. Kiedy i gdzie to się działo?
2. Co się wydarzyło?
3. Jak to się skończyło ?
Na podstawie tych pytań opowiedzcie historyjkę przedstawioną na obrazkach. Następnie dobierzcie zdania ze str. 77 tak, żeby utworzyły opowiadanie. Nadajcie tytuł historyjce i całe opowiadanie przepiszcie do zeszytu. Wiem, że świetnie sobie poradzicie. 🤗
- ed. matematyczna
Myślę, że gra matematyczna bardzo Wam się podobała 😊 i dodawanie oraz odejmowanie macie już prawie w ,, małym paluszku " . Dzisiaj proszę ,  przypomnijcie sobie jak na lekcjach omawialiśmy sposoby obliczania sum. Otwórzcie podręcznik na str.36 i przeanalizujcie zad. 1. Do zeszytu przepiszcie te dwa sposoby obliczania sum oraz wykonajcie zad. 3 wybranym sposobem .
Kochani, ćwiczcie dalej dodawanie i odejmowanie do 100 oraz  tabliczkę mnożenia. Pozdrawiam i wszystkich mocno ściskam 🤗.

28.04.2020 r.

- ed. polonistyczna, społeczna
Drogie dzieciaczki, przeczytajcie kilka razy głośno wesoły wiersz pt. ,,Dlaczego cielę ogonem miele ?". Postarajcie się wyjaśnić z rodzicami niezrozumiałe dla Was wyrazy. Następnie odszukajcie w wierszu i zapiszcie w zeszycie wszystkie wyrazy rymujące się z wyrazem cielę ( cielę- miele, seradelę ). Z ćwiczeniówki wykonajcie ćwiczenia ze str. 80.
- wych. fizycznie
Pobawcie się w zabawę ,, Zwierzęce pozy '' . Wykonajcie ćwiczenia naśladujące różne zwierzęta np. stanie jak bocian na jednej nodze, końskie wybryki, marsz słonia, koci grzbiet itp. 😊
- ed. plastyczna
Wymyślcie kilka zabawnych ,,zastosowań " cielęcego ogona i narysujcie wybrany pomysł.

 - ed.matematyczna
Kochani, dzisiaj dla relaksu pograjcie w grę matematyczną z podręcznika str. 35, ćwicząc rachunek pamięciowy. W zeszycie napiszcie 10 działań z gry ,, Wyścig do 100" oraz 10 wybranych działań ,,Wyścig do 0".
W ćwiczeniówce wykonajcie zad. 3 str. 47.

27.04.2020 r.

-ed.polonistyczna
Dzisiaj, bardzo Was proszę poćwiczcie pisownię wyrazów z ,,rz" po spółgłoskach:d,t.Przeczytajcie z podręcznika zdania z ćw. 1str. 73.Odszukajcie w nich wyrazy z ,,rz" i przepiszcie zdania z tymi wyrazami do zeszytu.Zaznaczcie na niebiesko spółgłoski, po których występuje,,rz".W ćwiczeniu 2 z podręcznika odszukajcie w diagramie wyrazy z ,,rz"i zapiszcie je w zeszycie. Wybierzcie pięć wyrazów i napiszcie z nimi zdania. Proszę ćwiczcie z dostępnych Wam źródeł,,rz"po spółgłoskach. 😊
- ed.matematyczna
Kochane dzieci, dzisiaj postarajcie się rozwiązać różne zadania. Przepiszcie je do zeszytu, rozwiążcie i napiszcie odpowiedzi.
Zad.1.
Rodzice pozwolili Ci grać na komputerze pòł godziny dziennie.  Oblicz:  Jak długo będziesz grał na komputerze w ciągu 5 dni?
Zad.2.
Dziś jest poniedziałek,  godzina 8.00. Jaki dzień i która godzina będzie za 12 godzin?
Zad.3.
Oblicz. Wyniki zapisz znakami rzymskimi:
X - II = ...                 XI + I =...                 III + IX =...
XI - VII =...             VI + V =...                IV + V =...
XV - VIII =...           XX - IX =...              X + IX =...
Zad.4.
Kasia miała 21zł. Kupiła 4 zeszyty po 2zł każdy i 3 notesy po 1zł każdy. Ile reszty jej zostało?
W ćwiczeniówce wykonajcie zadanie 2,3 i 5 str.46 . Pamiętajcie o ćwiczeniu tabliczki mnożenia 😊.

24.04.2020 r.

- ed. polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
Dzieciaczki ,szkoda, że nie możemy wybrać się wszyscy razem na spacer i zaobserwować zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie wiosną na polu i w ogrodzie. Proszę Was więc popatrzcie na ilustracje i przeczytajcie informację z podręcznika str.72, jakie niektóre prace wykonuje się wiosną na polu i w ogrodzie. W zeszycie napiszcie hasło: Rola- pole uprawne. Ogród- miejsce przeznaczone do uprawy roślin. Następnie utwórzcie i napiszcie rodziny wyrazów: Rola- rolnictwo, rolnik ... Ogród- ogrodniczy, ogrodnik....
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia str.79. Mam dla Was super zadanie- zasiejcie w doniczce lub w swoim ogrodzie wybrane przez Was nasionka czy roślinkę i obserwujcie ich rozwój. Zróbcie sobie dzienniczek obserwacji roślinki. Chętnie obejrzę Wasze dzieła 😊
- ed. matematyczna
Myślę, że ćwiczenia w odczytywaniu godzin, minut i kwadransów na zegarach macie już w ,, jednym paluszku ", więc dzisiaj poćwiczcie obliczenia w zakresie 100. W podręczniku na str. 34 wykonajcie zad.2. Przypomnijcie sobie również sposoby pisania dat i wykonajcie z podręcznika zad. 1 str. 34. Dla chętnych zad. 3,4,5 i 6 str.34 . W ćwiczeniówce wykonajcie zadanie 1i 4 str.46.
- wych. fizyczne
Pogoda ładna, więc pobawcie się na powietrzu w znane Wam zabawy terenowe np. przejście po linii ułożonej z patyków, skok dosiężny do gałęzi drzewa, rzuty na odległość i do celu szyszkami na przemian prawą i lewą ręką, slalom między drzewami czy kamykami itp. Życzę udanej zabawy. 😁Pozdrawiam Wszystkich serdecznie.

23.04.2020 r.

- ed.polonistyczna, przyrodnicza
Drogie dzieci, przeczytajcie głośno tekst informacyjny ,,Od kwiatu do owocu " i przepiszcie do zeszytu informacje do słowa- jabłoń. Pod tekstem napiszcie na czerwono- Zapamiętaj! i przepiszcie z podręcznika str.71 regułkę z ramki . Napiszcie 4 zdania z wyrazami z rodziny wyrazu pszczoła. Porozmawiajcie z rodzicami o tym, jak powstają owoce na podstawie tekstu informacyjnego , własnej wiedzy i obserwacji. Jeżeli macie taką możliwość zachęcam do obejrzenia filmu o etapach powstawania owocu.
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str. 77 i 78.
- ed.plastyczna, muzyczna
Wykonajcie dowolną techniką gałązkę kwitnącej jabłoni- jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów 😊 . Pobawcie się przy muzyce w taniec pszczółek wokół kwitnącej jabłoni.
- ed.matematyczna
Moi drugoklasiści, wiem, że ćwiczycie kwadranse na zegarach, więc bez trudu obliczycie i napiszecie w zeszycie, ile to kwadransów : 45min = ... kwadranse, 90min = ... kwadransów, 60min = ... kwadranse, 120min = ... kwadransów.
Napiszcie również, ile to godzin i minut :
4 kwadranse 20 minut =...
7 kwadransów 5 minut = ...
2 kwadranse 30 minut = ...
5 kwadransów 7 minut = ...
Życzę powodzenia 😊 Pozdrawiam Was serdecznie.

22.04.2020 r.

- ed. polonistyczna, przyrodnicza
Dzieciaczki, przeczytajcie kilka razy cicho wiersz pt.,, Sad rozkwita " , następnie przeczytajcie go głośno z zachowaniem właściwej interpunkcji i intonacji. Do zeszytu przepiszcie tytuł wiersza , napiszcie wygląd drzew owocowych wiosną i przepiszcie fragment opisujący zachowanie ptaka - możecie go narysować. Bardzo proszę, nauczcie się wiersza na pamięć ( na piątek, sprawdzę 😊) . W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str.76 .
- ed. plastyczna
Dowolną techniką wykonajcie pracę- ,, Kwitnące drzewa " ( ćw. 3 str. 70)
- ed. matematyczna
Kochani, na pewno ćwiczenia w odczytywaniu i wskazywaniu godzin i minut na zegarach świetnie Wam wychodzi, więc dzisiaj poznacie pojęcie- kwadrans . W zeszycie napiszcie w ramce : 15 minut to kwadrans. 1 godzina ma 4 kwadranse. Proszę, ćwiczcie z rodzicami kwadranse na zegarach. Wykonajcie w ćwiczeniówce zad. 1 str. 45 . Z podręcznika ćwiczcie zadania ze str. 33.

21.04.2020 r.

- ed.polonistyczna
Kochani, myślę, że opowiadanie pt.,,Zosia i fiołkowy kapelusz " przeczytaliście świetnie ze zrozumieniem 😊, dlatego dzisiaj proszę Was, abyście pięknie opowiedzieli go Rodzicom ( bardzo proszę rodziców o pomoc). Wykonajcie również z ćwiczeniówki ćw. 4 str.75, starannie przypisując zdania do zeszytu- przypominam o stawianiu przecinków przed spójnikami : bo,ponieważ, więc, ale. Przypomnijcie sobie również i poćwiczcie zasady pisowni ,,rz" po spółgłoskach: b,p - wykonajcie ćw. 3 str. 75. Ułóżcie i napiszcie w zeszycie zdania z tymi wyrazami.
- ed.matematyczna
Myślę, że radzicie sobie z odczytywaniem godzin i minut na zegarze 😊. W ćwiczeniówce na str. 44 wykonajcie tylko te zadania, które nie sprawią Wam trudności ( może zaskoczycie mnie mile i zrobicie wszystkie 👏). Ćwiczcie kochani na zegarach : tyle minut, godzin wcześniej, później.
- ed.techniczna
Jeżeli macie taką możliwość wykonajcie dowolną techniką demonstracyjny zegar. Chętnie je obejrzę 😊.
- wych. fizyczne
Wykonajcie różne ćwiczenia ramion, nóg, tułowia, głowy. Możecie również na podwórku ćwiczyć znane Wam zabawy z piłką.

20.04.2020 r.

- ed.polonistyczna
Drogie dzieci, przeczytajcie ze zrozumieniem opowiadanie pt. ,,Zosia i fiołkowy kapelusz " . Ustnie odpowiedzcie na pytania pod tekstem ( pamiętajcie, że odpowiadamy całym zdaniem ). W zeszycie napiszcie na kolorowo- Moc dobroci i uśmiechu oraz napiszcie: Co, według babci jest najważniejsze?. Pod zdaniem narysujcie: jednego smutnego emotikona i napiszcie wyrazy określające cechy Zosi przed otrzymaniem kapelusza , drugiego wesołego emotikona i napiszcie wyrazy określające Zosię po zmianie, jaka w niej zaszła. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 1i 2 str.74.
- ed.plastyczna
Narysujcie na kartce z bloku siebie w pogodnym nastroju.
- ed.matematyczna
Dzieciaczki, umiecie już odczytać pełne godziny zegarowe ( na lekcji super to wykonywaliście na zegarach demonstracyjnych ), a dzisiaj postarajcie się poćwiczyć odczytywanie minut na zegarach. Myślę, że macie w domu niepotrzebnie zegarki, na których poćwiczcie przesuwanie dłuższej wskazówki zegara kolejno o 5 min. tyle razy, aż wykona ona pełny obrót ( 60 minut ). Przepiszcie z podręcznika str. 32 do zeszytu informację z ramki i poćwiczcie zadanie 1,2 i 3. Pod informacją narysujcie zegar z dowolną godziną. Proszę, ćwiczcie godziny i minuty na zegarze.

Zadania na piątek - 17.04.2020 r.

- ed. polonistyczna, społeczna
Drodzy uczniowie, przeczytajcie bardzo uważnie tekst informacyjny z podręcznika ,, Spokojnie, to tylko wypadek ! ". Popatrzcie, jakie są sposoby udzielania pierwszej pomocy w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia i przegrzania. W zeszycie napiszcie na kolorowo- Spokojnie, to tylko wypadek!. Następnie wybierzcie jeden tekst informacyjny i przepiszcie go do zeszytu ( chętni mogą wykonać pod tekstem ilustrację). Poćwiczcie w domu z pomocą rodziców ( bardzo proszę niezawodnych rodziców o pomoc) przedstawione sposoby udzielania pierwszej pomocy. Jeżeli rodzice Wam pozwolą możecie zrobić zdjęcia - bardzo chętnie je obejrzę, bo bardzo stęskniłam się za Wami 😊
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str.72 i 73. Z ćw. 3 przepiszcie do zeszytu przedmioty, które powinny się znajdować w apteczce.
- ed. matematyczna
Myślę, że świetnie radzicie sobie z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100 😊
Napisze w zeszycie dowolne przykłady, które najłatwiej Wam obliczyć- 10 na dodawanie i 10 na odejmowanie. W ćwiczeniówce wykonajcie zad. 3,4 i 6 str.43. Poćwiczcie zadania z podręcznika str.31.
Bardzo dziękuję wszystkim Rodzicom za przesyłanie mi wykonanych zadań 😊.
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu.
W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny.

Zadania na czwartek - 16.04.2020 r.

- ed.polonistyczna, społeczna
Bardzo Was proszę dzieciaczki o piękne przeczytanie opowiadania pt. ,,Bardzo ważny telefon ". Zanim to zrobicie przypomnijcie sobie numery alarmowe służb ratowniczych i napiszcie w zeszycie na czerwono : Telefon może uratować życie. Pod tym hasłem napiszcie znane Wam numery alarmowe: 997- Policja itd. Przypomnijcie sobie również jak w klasie odgrywaliście scenki dramowe przedstawiające wzywanie pomocy przez telefon- pobawcie się tak w swoich domach, pamiętając jakie informacje są ważne,  gdy wzywamy pomoc. Życzę twórczej zabawy 😊
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia ze str.71 W ćw.2  utwórzcie  zdania złożone ze zdań pojedynczych za pomocą spójników: i,dlatego,więc,że: np. Poinformowałem pana policjanta, że zdarzył się wypadek.
- ed. plastyczna
Wybierzcie jeden numer alarmowy. Narysujcie kontur cyfr na kartce z bloku i wyklejcie go lub ozdóbcie według własnego pomysłu.
- ed. matematyczna
Moi drugoklasiści, w dalszym ciągu ćwiczymy odejmowanie i dodawanie w zakresie 100. W zeszycie napiszcie takie liczby dwucyfrowe: 28,34,45,56,77,62,88,92 i wykonajcie działania pisząc, ile brakuje w podanych liczbach do najbliższej pełnej dziesiątki np. 28 + 2 = 30, 41 + 9 = 50. W ćwiczeniówce wykonajcie zad.1,2,5 str.43

Zadania na środę - 15.04.2020 r. 

- ed.polonistyczna, społeczna
Dzieciaczki, święta szybko minęły i pewnie tęsknicie już za nowymi zadaniami. Przeczytajcie głośno opowiadanie str.62 pt. ,, Dla kogo ta ścieżka?" i opowiedzcie go rodzicom 😀
Następnie wykonajcie w ćwiczeniówce ćw. 1 i 2 str.69. Ponumerowane kolejno zdania z ćw. 1 przepiszcie do zeszytu. Dla chętnych ćw. 3 i 4 str.70. Poćwiczcie pisownię ,,rz" po spółgłoskach z dostępnych Wam źródeł. Wybierzcie sześć wyrazów z ,,rz" po spółgłosce i napiszcie z nimi zdania w zeszycie.
- wych. fizyczne
Proszę, abyście w miarę możliwości poćwiczyli jazdę na rowerze 🚴‍♂️🚴‍♀️. Popatrzcie, czy Wasz rower posiada obowiązkowe elementy wyposażenia ( działający hamulec, dzwonek itd.)
- ed. matematyczna
Dzisiaj, postarajcie się poćwiczyć odejmowanie w zakresie 100. W zeszycie napiszcie działania:
86 - 5 = ...    79 - 6 = ...   69 - 7 = ...   37 - 4 = ...
86 - 4 = ...    49 - 5 = ...   88 - 4 = ...   57 - 6 = ...
Następnie sami ułóżcie i napiszcie 10 podobnych działań. Wykonajcie w ćwiczeniówce zadania ze str. 42. Pamiętacie kogo nazywamy optymistą?. Myślę ,że wszyscy nim jesteście i świetnie poradzicie sobie z tymi zadaniami.
Dla chętnych zad.5 str. 29 oraz zad. 6 i 8 str. 30 ( podręcznik).

Zadania na środę - 8.04.2020 r.

- ed.polonistyczna
Kochani, przed Wami przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Z tej okazji chciałabym życzyć wszystkim Wam i Waszym rodzicom zdrowych i mimo wszystko pełnych radości Świąt.

Dzieciaczki, przeczytajcie wiersz z podręcznika str.80 pt. ,,Wielkanoc". Przepiszcie do zeszytu tytuł wiersza i sześć pierwszych linijek. Następnie narysujcie koszyczek pełen kolorowych pisanek. Wykonajcie z ćwiczeniówki ćw. 1,2 str. 84, chętni ćw. 3 str.84 i ćw. 5 str.85.
- ed. plastyczna
Przygotujcie wydmuszkę z jajka i ozdóbcie ją według własnego pomysłu. Wiem, że zrobicie piękne wydmuszki, więc pochwalcie się wysyłając mi zdjęcia.
- ed. matematyczna
Przepiszcie do zeszytu działania z sylabami:
10 + 90 = ... ( NOC ), 100 - 40 = ... ( KA), 30 + 20 = ... ( WIEL).
Wykonajcie obliczenia i uporządkujcie je od najmniejszego do największego wyniku. Odczytajcie hasło i przepiszcie go na kolorowo. Możecie napisać kilka takich działań z sylabami, kojarzącymi się Wam z Wielkanocą.
Życzę miłej pracy, bo następne zadania będą dopiero po Świętach ( 15.04.środa).

Zadania na wtorek - 7.04.2020 r.

- ed. polonistyczna,społeczna
Mam nadzieję, że dzisiaj od rana macie dobry nastrój 😊, bo o tym będzie mowa w wierszu pt. ,,Czemu, wróbelku?". Przeczytajcie wiersz kilka razy i napiszcie w zeszycie na podstawie zachowania wróbelka kogo nazywamy optymistą. A czy wiecie kto jest przeciwieństwem optymisty ? ( chętni mogą napisać). Pod odpowiedzią napiszcie: ,, Jakie sytuacje wywołują u Was dobry nastrój, a jakie zły nastrój ". Ustalcie, jakie barwy kojarzą Wam się z dobrym nastrojem, a jakie ze złym i odpowiednio pokolorujcie zdania. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 1,2,3 str. 68.
- ed. matematyczna
Zostań matematycznym optymistą i sam wykonaj zadania z ćwiczeniówki str.41 😊
W zeszycie wykonaj obliczenia i narysuj uśmiechniętego emotikona :
34 + 3 =           61 + 8 =          93 + 5 =
44 + 2 =           45 + 4 =          82 + 6 =
- wych. fizyczne
Mamy piękną, słoneczną pogodę 🌞, więc zachęcam do zabaw z piłką, skakanką na podwórku. ⚽️🏸

Zadania na poniedziałek - 6.04.2020 r.

- ed. polonistyczna
Na lekcjach chętnie bawiliście się w rymowanki, więc dzisiaj też ,,rymujemy i h piszemy ''. Przeczytajcie rymowanki z podręcznika str.58. Postarajcie się ułożyć podobną rymowankę z literą ,,h" i napiszcie ją w zeszycie. 😊
Pod rymowanką wykonajcie z podręcznika ćw. 1 str.58
Poćwiczcie dyktando z literką ,,h" z dostępnych Wam źródeł.
- ed. matematyczna
Dzieciaczki, dzisiaj zajmiemy się ważeniem. Napiszcie w zeszycie:
1 kilogram = 100 dekagramów
              1kg= 100 dag
pół kilograma = 50 dekagramów
Narysujcie i napiszcie co może ważyć 1kg ( podaj pięć przykładów).
Następnie wykonajcie takie zadanie: policzcie i napiszcie, ile brakuje do kilograma:
1kg = 20dag + ...                  1kg = 30dag +...
1kg = 10dag + ...                  1kg = 75dag + ...
1kg = 70dag + ...                  1kg = 98dag + ...

Zadania na piątek - 3.04.2020  r.

- ed. polonistyczna,społeczna
Kochani, dzisiaj będziecie mieć do wyboru dwa zabawne wiersze - jeden ze str.56, drugi str.57. Wybierzcie jeden z nich waszym zdaniem najzabawniejszy i kilka razy głośno go przeczytajcie. Następnie wyszukajcie najzabawniejszą zwrotkę w wierszu i nauczcie się jej na pamięć. Napiszcie tę zwrotkę z pamięci w zeszycie. Wszyscy wykonajcie z podręcznika ćw. 2 str.56 oraz z ćwiczeniówki ćw. str.64 i 65.
- ed. matematyczna
Drogie moje dzieciaczki. Wiem, że świetnie radzicie sobie z matematyką👏, więc wymyśliłam dla Was takie zadanie: przepiszcie do zeszytu i połączcie podane kwoty w pary tak ,aby po dodaniu otrzymać 20zł ( do obliczeń wykorzystajcie wycięte pieniążki i monety groszowe). Zapiszcie obliczenia w zeszycie.
6zł 45gr, 9zł 12gr, 18zł 7gr, 15zł 29gr, 13zł 55gr, 14zł 6gr, 5zł 94gr, 4zł 71gr, 1zł 93gr, 10zł 88gr ( np. 6zł 45gr + 13zł 55gr = 20zł ).
- ed. muzyczna
Myślę, że po takich obliczeniach z chęcią zrelaksujecie się przy muzyce. Poszukajcie w dostępnych Wam źródłach piosenek o wiośnie. Nauczcie się jednej wybranej przez Was piosenki ( może być jedna zwrotka ).
Dziękuję wszystkim za przesyłanie mi prac zrobionych z niepotrzebnych rzeczy. Czekam na więcej 🤗. Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka.

Zadania na czwartek - 2.04.2020 r.

- ed. polonistyczna, społeczna
Dzisiaj, postarajcie się napisać opowiadanie  ,,Pomagamy powodzianom" na podstawie historyjki obrazkowej - podręcznik str.55. Odczytajcie zdania pod ilustracjami o przygodzie Marty i samodzielnie wymyślcie dalszy ciąg opowiadania i zapiszcie go w zeszycie. Zacznijcie tak : Marta od dawna marzyła o pluszowym misiu. Pewnego dnia poszła....
Myślę, że świetnie sobie dacie z tym radę, bo zawsze macie super pomysły 🤗
- ed. plastyczna
Na kartce z bloku narysujcie swoje zakończenie historyjki. Możecie ją zilustrować obrazkami w formie komiksu. Na pewno wszystkie prace będą na 6.
- wych. fizyczne
Poćwiczcie w miarę możliwości skoki na skakance:( obunóż, jednonóż). Zróbcie sobie krótką rozgrzewkę ( bieg w miejscu, pajacyk, chodzenie na palcach, piętach itp.)
- ed. matematyczna
Napisz w zeszycie - ile to złotych i groszy ?
132gr = ... zł ... gr         312gr = ... zł ... gr
240gr = ... zł ... gr         420gr = ... zł ... gr
708gr = ... zł ... gr         501gr = ... zł ... gr
Napisz sam 10 takich przykładów.

Zadania na środę - 1.04.2020 r.

- ed. polonistyczna, społeczna
Bardzo Was proszę o przeczytanie opowiadania pt. ,, Powódź" ( możecie poprosić o pomoc w przeczytaniu rodziców) 😊
Następnie napiszcie w zeszycie odpowiedź na pytanie Joasi : ,, Z czego robi się tyle wody, że się  nie mieści w rzece?". Pod odpowiedzią narysujcie zwierzątko, które wyłowił z wody tata Krzysia i Joasi, napiszcie jego imię. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 1 str.63.
Poćwiczcie pisownię wyrazów z ,, ó" wymiennym i ,,ó" niewymiennym. Wybierzcie z ćw.2 str.63 trzy wyrazy z ,, ó" wymiennym i trzy wyrazy z ,, ó" niewymiennym - ułóżcie i napiszcie z nimi zdania.
- ed. matematyczna
Dzieciaczki popytajcie rodziców, co dzisiaj można kupić za grosze i narysujcie w zeszycie pięć takich rzeczy i podpiszcie ile każda kosztuje ( możecie skorzystać z podręcznika str. 24).
Myślę, że tabliczkę mnożenia do 30 już umiecie, więc możecie ćwiczyć mnożenie w zakresie 50.Jestem z Was dumna, że tak świetnie sobie ze wszystkim radzicie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie. 👏😊

Zadania na wtorek - 31.03.2020 r.

- ed. polonistyczna, plastyczna
Dzisiaj poćwiczcie w domu rozwijanie zdań. W szkole świetnie sobie z tym radziliście więc w domu też dacie radę. Rozwińcie w zeszycie zdania :
1. Dawid maluję.
2. Dzieci porządkują.
Podkreślcie w zdaniach czasownik ( przypominam, że odpowiada na pytanie co robi ? - siedzi, pisze, rysuje). Wybierzcie jedno rozwinięte zdanie i wykonajcie do niego ilustracje (może być w zeszycie lub na kartce z bloku). Proszę również o wykonanie ćw. 1 str.52 z podręcznika. Pamiętajcie o codziennym czytaniu 👩‍🏫👨‍🏫
- ed. matematyczna
Kochani, przygotujcie monety groszowe. Z przygotowanych monet ułóżcie pięć działań na dodawanie i napiszcie je w zeszycie np. 10 gr + 20 gr + 50 gr + 20 gr =?, 20 gr+ 5 gr + 2 gr = ? .
Pod działaniami napiszcie na kolorowo
100 groszy = 1 złoty
100 gr = 1zł ( skorzystajcie z podręcznika str.24)
W ćwiczeniówce wykonajcie zad. 1,2,3 spr. 38, dla chętnych zad. 4 str. 38

Zadania na poniedziałek - 30.03.2020 r.

- ed. polonistyczna, społeczna, techniczna
Myślę, że wszyscy przeczytaliście już opowiadanie pt. ,, Szafka skarbów" ( kto jeszcze tego nie zrobił to niech szybciutko czyta ). Proszę przepisać z tekstu do zeszytu po kolei przedmioty, które Dawid wygarnął z szafki - postarajcie się przepisać je z pamięci. Pamiętajcie, że gdy coś wyliczamy to stawiamy przecinki. Może i Wy w domu zróbcie porządki w swoich szafkach i wykonajcie na piątek ciekawą pracę z niepotrzebnych rzeczy. Zróbcie zdjęcia, a ja chętnie je obejrzę.
Poćwiczcie pisownię wyrazów z ,,rz" niewymiennym.
- ed. matematyczna
Dzieciaczki, przypomnijcie sobie cyfry dziesiątek i jedności. Napiszcie w zeszycie osiem dwucyfrowych liczb i zaznaczcie na czerwono cyfrę dziesiątki, na niebiesko cyfrę jedności. Wykonajcie w ćwiczeniówkach zad. 1 str. 36 oraz 5 i 6 str. 37. Dla chętnych zad. 2,3,4 str. 36
- wych. fizyczne
Proszę, ćwiczcie w miarę możliwości odbijanie, kozłowanie i rzuty piłką. ⛹️‍♂️🤾‍♀️

Zadania na piątek - 27.03.2020 r.

- ed. polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, plastyczna
Dzieciaczki, przed Wami troszeczkę trudna praca, ale myślę, że świetnie sobie z nią poradzicie. Przypomnijcie sobie, jak w klasie opisywaliśmy kolegę, koleżankę, jabłko itp. Wasze zadanie na dziś to opisać wygląd przebiśniegu w zeszycie. Zanim jednak to zrobicie najpierw pięknie go narysujcie i podpiszcie. Zachęcam do skorzystania z podręcznika str.50 ćw.2
Proszę, abyście na poniedziałek przeczytały opowiadanie z podręcznika str.51
- ed. muzyczna
Kochani, pobawcie się przy muzyce w taniec kwiatów. Chłopcy, wy też spróbujcie- zaproście do tańca mamy, a wy dziewczynki poproście tatusiów- to świetna zabawa 🕺💃
- ed. matematyczna
Wytnijcie z ćwiczeniówki ( na końcu ) wszystkie pieniążki i pobawcie się w zabawę ,, ile to pieniędzy '' np. 50zł + 10zł + 20zł + 1zł + 2zł = ? - 
obliczenia zapiszcie w zeszycie ( pięć przykładów). Z podręcznika str.23 wybierzcie jedno zadanie i napiszcie go w zeszycie. W ćwiczeniówkach wykonajcie zadanie : 6,7,8 str.35, a dla chętnych zadanie 9 str. 35.
Dziękuję wszystkim za przesyłanie mi wykonanych zadań, super sobie radzicie 😁

Zadania na czwartek 26.03.2020 r.

- ed. polonistyczna,społeczną,przyrodnicza
Kochani przeczytajcie głośno wiersz z podręcznika str. 48 i napiszcie w zeszycie nazwy kwiatów wymienionych w wierszu. Chętnie dzieci mogą ułożyć i napisać wiersz o wiośnie. Proszę także o wykonanie w ćwiczeniówkach ćw. 1i2 str. 60. Chociaż raz w tygodniu ćwiczcie pisanie dyktanda z dostępnych Wam źródeł - Pamiętajcie że trening czyni mistrza.😊
- ed. matematyczna
Umiemy już liczyć pełnymi dziesiątkami w zakresie 100, więc napiszcie w zeszycie kolejno pełne dziesiątki do 100 i zapiszcie je słowami np.10- dziesięć, 20- dwadzieścia ( możecie skorzystać z podręcznika str.22) W ćwiczeniówkach wykonajcie zadanie 2,4i 5 str.34, dla chętnych zad. 1i 3 str. 34

Zadania na środę 25.03.2020 r.
- ed. polonistyczna, społeczna, przyrodnicza
Drogie dzieciaczki przeczytajcie wiersz z podręcznika str. 46 i narysujcie do niego ilustrację. Proszę również o wykonanie w ćwiczeniówkach ćwiczenia 1 str.58 i 5 str.59.
Pamiętajcie o codziennym czytaniu ( chociaż 30 min ) 😊
- ed. matematyczna
Myślę, że świetnie radzicie sobie już z mnożeniem i dzieleniem, dlatego proszę Was o samodzielne wykonanie zadań utrwalających wiedzę i umiejętności - ćwiczeniówka str.32 i 33. Życzę  powodzenia 😊
W razie pytań rodziców i dzieci proszę o kontakt telefoniczny.


Drodzy uczniowie bardzo ładnie napisaliście kartkówkę z mnożenia. Ćwiczcie dalej. Piszcie w zeszycie przykłady na mnożenie i sprawdzajcie dzieleniem np. 6•4=24 spr. 24:4=6
Jeżeli nie macie w domu ,, Potyczek ortograficznych " proszę skorzystać ze strony www.dyktanda.net
Wyszukajcie w tekście z podręcznika str.28 powtarzający się fragmentu i nauczcie się go na pamięć ( sprawdzę)
Przepiszcie go z pamięci do zeszytu, następnie sprawdźcie ze wzorem w podręczniku i podkreślicie błędy.

Narysujcie w zeszycie zwiastuny wiosny i podpiszcie je.

Utrwalajcie nazwy miesięcy.